Overhandiging waarde-cheque door CU-SGP Woerden aan Wij zijn Woerden

Cheque Wij zijn Woerden - ChristenUnie-SGp aangepast2vrijdag 27 oktober 2017 16:10

Eerder dit jaar was de fractie ChristenUnie-SGP de winnaar van het jaarlijkse verenigingenspel in Kamerik. De gewonnen cheque ter waarde van € 200,- is voor het goede doel.

Op de Koeiemart heeft ChristenUnie-SGP de cheque ontvangen van de ondernemersvereniging Kamerik, en deze vervolgens overhandigd aan Wij zijn Woerden. Wij zijn Woerden is het burgerinitiatief om oude en nieuwe Woerdenaren met elkaar te verbinden en samen te bouwen aan de stad.

Fractievoorzitter en teamlid bij het verenigingenspel Kamerik, Simon Brouwer overhandigde de cheque met een korte toespraak, waarin hij aangaf dat het mooie aan deze prijs is, dat je hem niet voor jezelf mag houden, maar mag weggeven aan een goed doel. “Door dit te doen op de Koeiemart, maken we symbolisch duidelijk dat dit evenement bij uitstek Woerden verbindt”.

Lex Albers die namens Wij zijn Woerden de cheque in ontvangst nam, gaf aan dat er nagedacht wordt over een mooie besteding die past bij de verbinding die past bij dit burgerinitiatief. Een idee is om een gemeenschappelijke maaltijd voor oude en nieuwe Woerdenaren te organiseren. Er is nog budget vanuit het afscheidscadeau dat wethouder Tymon de Weger aan Wij zijn Woerden heeft geschonken. ”Het zou mooi zijn om daarmee een multiculturele maaltijd te organiseren”.

Pieter Timmerman, die namens de ondernemersvereniging Kamerik aanwezig was, keek dan ook glunderend toe, omdat dit perfect aansluit bij de doelstelling van het verenigingenspel.